FANDOM

21.jpg

Rys. 21

Do sterowania regulacją pozycyjną służy dźwignia wewnętrzna - czerwone tło naklejki na obrzeżu tarczy wewnętrznej.

Rodzaj wykonywanych prac: podłączenie / odłączenie narzędzi do TUZ oraz inne prace wymagające utrzymywania narzędzi na stałej wysokości.

Ustawienie dźwigni:

  • dźwignię sterowania zaworem rozdzielczym hydrauliki (rys. 21) ustawić w położeniu PODNOŚNIK,
  • dźwignię regulacji siłowej 1 (rys. 41) ustawić w pozycji maksymalnie do tyłu,
  • pokrętło przełącznika szybkości reakcji ustawić w pozycji pośredniej, jak pokazano na rysunku,
  • operować dźwignią regulacji pozycyjnej 2 (rys. 41).

Rozpoczęcie pracy:Edytuj

41.jpg

Rys. 41

Przesunąć dźwignię do przodu (w kierunku OPUSZCZANIE) do momentu, gdy narzędzie uzyska wymaganą wysokość (umowne położenie "B" na rysunku). Ustawić regulowany ogranicznik 1 tak, aby ograniczał dalszy przesuw dźwigni (jak oznaczono linią przerywaną). Aby nie umożliwić przypadkowe przestawienie dźwigni regulacji siłowej, ustawić ogranicznik 2 w położeniu jak na rysunku.

Praca:Edytuj

Nie są potrzebne dodatkowe ustawienia.

Zakończenie pracy i transport:Edytuj

44.jpg

Rys. 44

Przesunąć dźwignię regulacji pozycyjnej (do tyłu) w położenie TRANSPORT (oznaczenie "A" na rysunku rys. 44).

Uwaga:Edytuj

Podczas korzystania z regulacji pozycyjnej dźwignia regulacji siłowej (zewnętrzna) cały czas pozostaje w położeniu, jak pokazano na rysunku.

Ostrzeżenie!Edytuj

W ciągnikach nie wyposażonych w regulację ciśnieniową zabrania się stosowania dociążania kół tylnych ciągnika poprzez układ zawieszenia. Jest to niebezpieczne dla operatora, jak również dla samego układu hydraulicznego ciągnika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki