FANDOM

Górny zaczep transportowy służy do holowania przyczep dwuosiowych. Rama zaczepu 1 (rys. 70) jest przymocowana do płyt bocznych 2 przy użyciu czterech sworzni 3 zabezpieczonych przetyczkami. Po dołączeniu przyczepy lub maszyny sworzeń zaczepu 5 należy zabezpieczyć zawleczką 4 niezależnie od zapadki sprężynowej. 
Rys. 70.jpg

Rys. 70

Przy holowaniu przyczep wyposażonych w hamulce pneumatyczne należy podłączyć przewód powietrza przyczepy do gniazda złącza 6 w ciągniku.

Ostrzeżenie!Edytuj

Zabrania się łączyć z górnym zaczepem transportowym przyczepy i maszyny posiadające obrotowe oko dyszla.

Uwagi:Edytuj

  1. Średnica sworzenia górnego zaczepu transportowego i zaczepu rolniczego wynosi 30 mm.
  2. Górny zaczep transportowy, zaczep rolniczy i dolny zaczep transportowy poprawnie funkcjonują z okiem dyszla o średnicy 50 mm i grubości 30 mm.
  3. Jeżeli górny zaczep transportowy wychodzi w wolną przestrzeń woków WOM, zapewniającą swobodę zmiany położenia wałów przegubowo-teleskopowych dla maszyn agregowanych na dolnym zaczepie transportowym, maszyn zawieszanych oraz maszyn agregowanych na zaczepie rolniczym, należy zaczep górny odmontować lub podnieść i zabezpieczyć w pozycji górnej przy napędzie maszyny wałem przegubowo-teleskopowym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki